Kick-off nieuwe kennisgroep CEG Infrastructure & IT Service Management

Kick-off nieuwe kennisgroep CEG Infrastructure & IT Service Management

2022-11-02 CEG Infrastructure & IT Service ManagementMonday 08 March 2021 16:00

Op maandag 25 januari namen zo'n 25 deelnemers deel aan de kick-off van CEG (CIO Experience Group) Infrastructure & IT Service Management. Een bijeenkomst bedoeld om op dit gebied kennis te delen en van elkaar te kunnen leren.

Omdat het een nieuwe CEG betreft begint de bijeenkomst met twee polls onder de deelnemers, wat resulteert in een breed veld van hun uitdagingen: security, integratie, globalisatie, naar regie en cloud. Genoeg dus om mee aan de slag te gaan!

Naar een globale organisatie bij Wavin

Een van de vraagstukken die aan de wieg staat van deze CEG kwam vanuit Wavin. Ronald Leussink (IT Services Manager EMEA, Wavin) en Gerben Bremmer (Manager Networking Services, Wavin) hebben vanwege verschillende ontwikkelingen binnen de organisatie een aantal uitdagingen omtrent infrastructuur en ITSM.  Ronald en Gerben delen de gerelateerde uitdagingen die daaruit voortkomen zoals de afweging tussen centrale of decentrale servicedesk, in- of outsourcen, off – of on-site.

Networking
Gerben gaat na de introductie van Ronald dieper op de organisatie, o.a. bij de uitdagingen rondom een Cloud-first strategie en de verschillende afwegingen. Daarnaast vertelt Gerben over het Networking operations center (NOC), een agile team wat 24/7 klaar staat voor problemen wereldwijd. De gekozen vendor strategie en de gevolgen voor de interne en externe organisatie komt vervolgens aan bod. Daarnaast vertelt hij over de verschillen tussen landen en vaardigheden en de impact van de smart ontwikkeling naar Industry4.0. Meer gebruik van IoT en sensoren biedt kansen maar ook een boel uitdagingen. Kortom, bij Wavin wil men deze ontwikkelingen realiseren en tegelijkertijd stabiel en secure blijven.

ITSM uitdagingen
Vervolgens vertelt Ronald meer over ITSM bij Wavin en de gebruikte programma’s. De verschillen in maturity, het kunnen bijhouden van alle technologische ontwikkelingen, in klantentaal praten, in- vs. outsourcing vormen zijn voornaamste uitdagingen. 

Leden kunnen de verdere details van de presentatie hier inzien via het uitgebreide verslag en de presentatie.

Na de presentatie en het beantwoorden van een aantal vragen gingen de deelnemers uiteen in de 2 break-outs: ‘Organisation and IT Support’ en ‘Technical Challenges’. Daar werden ervaringen gedeeld over ‘hoe kun je de kwaliteit van de eerste lijn van dienstverlening het beste inrichten’, Self Service en Workflow automatisering en multi-cloud.

Tot slot, de succesvolle kick-off van deze CEG Infrastructure & IT Service Management liet de vele verschillende en belangrijke ontwikkelingen zien op dit gebied. Daarmee gaan ook de nodige uitdagingen gepaard. Een vervolgsessie zit daarom zeker in het verschiet. Schrijf je daarom in voor deze kennisgroep via je profiel (voor leden) of informeer bij bureau@cio-platform.nl .

Tags
CIO Platform Nederland

« Back

Close