Digital Strategy & Innovation
Onze leden bepalen op welke thema’s wij acteren. Wij werken aan de continue digitalisering van onze organisaties. De digitale strategie, als onderdeel van de algehele strategie, staat in dit thema centraal.
Onze leden bepalen op welke thema’s wij acteren. Wij werken aan de continue digitalisering van onze organisaties. De digitale strategie, als onderdeel van de algehele strategie, staat in dit thema centraal.
Kenmerkend voor de digitale revolutie waarin we ons bevinden, is dat de ontwikkelingen bijzonder snel gaan. Er is nauwelijks tijd om een nieuwe technologie onder controle te krijgen, of de volgende alternatieven dienen zich alweer aan. Het kost veel tijd en budget om op de hoogte te blijven, eventueel de bedrijfsstrategie hierop aan te passen, de juiste technologiekeuzes te maken, de implementatie succesvol af te ronden en tegenvallers te voorkomen. Het leren van de ervaringen van ander gebruikers kan hierbij helpen en dure missers helpen voorkomen.
Daarom zetten we ons in voor:
We leven in een periode waarin toepassing van IT en data een gigantische versnelling doormaakt. Hoe dat op een goede en gestructureerde manier - binnen alle hectiek - toe te passen, welke keuzes te maken en randvoorwaarden te stellen en hoe er ook daadwerkelijk waarde mee te creëren, is een grote uitdaging voor de leiders van alle organisaties. Het helpt enorm als we daarover ervaringen kunnen uitwisselen en van elkaar kunnen leren!
Professionals en vakspecialisten nemen deel aan Kennisgroep (CEG) bijeenkomsten. De CEG Innovation & IT deelt kennis en ervaring op onderwerpen zoals; hoe komen innovaties tot stand? Wie is in de lead? Waar ligt de verantwoordelijkheid? Hoe organiseer je de uitvoering? Deelnemers aan deze sessie zijn CIOs, architecten (enterprise, lead, domein), innovatiemanagers en informatiemanagers. Deze keer gaan we op bezoek bij Interfood Groep in Bladel.
Een kleinschalige en informele bijeenkomst speciaal voor managers CIO Office om met elkaar kennis en praktijkervaring uit te wisselen. Onderwerp(en) van gesprek worden tijdens de sessie en/of vooraf ingebracht door de deelnemers.
In de bijeenkomsten voor portfoliomanagers wisselen de deelnemers ervaringen uit over diverse relevante onderwerpen uit hun dagelijkse praktijk van Strategisch Portfolio Management.
Onderwerpen zijn o.a. do's & dont's met betrekking tot benefit management, stakeholder management, rapportage, prioritering en besluitvorming, business betrokkenheid en van project- naar productgerichte aanpak.