Current results and lessons learned from two chatbot implementations at Shell

Current results and lessons learned from two chatbot implementations at Shell

2019-06-25 Shell Jaardag 2019.jpgmaandag 24 juni 2019

As part of the Digital Employee Experience program, Shell implemented two chatbots. Erik Bakhuijs and Muriël Serrurier Schepper shared their experiences and insights about these implementations and the developments when in use.

Erik Bakhuijs, IT Advisor - Chatbots Shell & Muriël Serrurier Schepper, Senior Project Manager Chatbots at Shell during the implementation, quickly shared the results and their lessons learned with 2 Chatbot implementations at Shell. Shell started, entirely from scratch, to explore the possibilities of setting up a chatbot for internal use at Real Estate Services. During the preparations, they learned that an identical process was followed for Ethics & Compliance elsewhere in the organization. It was then decided to use the learnings of the most "simple" chatbot for the more complex variant. The following steps were taken to get both chatbots up and running:

  1. Identify the goals and work processes that the chatbot will use
  2. Add statements to the goals set to enable the chatbot to understand more
  3. Create entities in the chatbot
  4. Record the answers in a pleasant, clear and consistent manner. Always involve a conversational writer in this process and do not let developers come up with the answers themselves.
  5. Make sure the chatbot behaves as it should. Practice extensively in practice with the functioning of chatbot.
  6. Optimize the chatbot in the goals

As an answer to the question to what extent the chatbot uses AI and the degree of self-learning ability, it became clear that a lot of (people) work is still needed for the functioning of the chatbot. The Natural Lanqueage Processing section "what does the questioner mean?" Is AI driven. For the remaining part, the chatbot is "less intelligent".

The time turned out to be too short to explain all slides and answer all questions. We are looking forward to a follow-up within the CIO Platform Netherlands to be able to zoom in further on this! The presentation is available via the internal knowledge base (login required).

« Terug

Onderzoek arbeidsmarktkrapte, help ons aan de 100 en help daarmee jezelf!

2024-04-17 Human Capital Agenda ICT .jpg15 mei 2024 Het tekort aan gekwalificeerd ICT-talent is voor veel organisaties een rem op groei. Samen met andere organisaties zetten we ons in om deze uitdaging te tackelen. Graag vragen we de hulp van onze leden door middel van het invullen van een enquete. lees verder

VMware-brief krijgt aandacht

2023-06-26 | NB | CIO verenigingen roepen Breton op tot actie EUCS voorstel brengt grote gevolgen voor05 april 2024 De gezamenlijke brief van de vier CIO-verenigingen aan de Europese Commissie in verband met de gevolgen van de overname van VMware door Broadcom voor onze leden, heeft veel interesse gewekt lees verder

ICT-experts, ondernemers en wetenschappers deelden hun inzichten met Staatssecretaris Alexandra van Huffelen.

ICT-experts, ondernemers en wetenschappers deelden hun inzichten28 maart 2024 27 maart jl. deelden ICT-experts, ondernemers en wetenschappers hun inzichten met o.a. staatssecretaris Alexandra van Huffelen en ons om voor clouddiensten minder afhankelijk te zijn van niet-Europese-landen en zelf sterker in deze technologie te worden. lees verder

Zakelijke gebruikers van IT veroordelen marktgedrag van Broadcom en roepen Europese Commissie op tot passende maatregelen

2023-06-26 | NB | CIO verenigingen roepen Breton op tot actie EUCS voorstel brengt grote gevolgen voor28 maart 2024 CIO Platform Nederland en haar drie Europese zusterverenigingen verstuurden vandaag een gezamenlijke brief aan de Europese Commissie n.a.v. mogelijk marktverstorend gedrag van Broadcom sinds de overname van VMware. lees verder

Bekijk alle nieuwsberichten via het archief

Close