Digital Strategy, Innovation & Transformation - pagina 14

Digital Strategy, Innovation & Transformation

Onze leden bepalen op welke thema’s wij acteren. Wij werken aan de continue digitalisering van onze organisaties. De digitale strategie - als onderdeel van de algehele strategie - en de implementatie daarvan in de organisatie, staan in dit thema centraal.

Kenmerkend voor de digitale revolutie waarin we ons bevinden, is dat de ontwikkelingen bijzonder snel gaan. Er is nauwelijks tijd om een nieuwe technologie op te merken, te evalueren, in te voeren en onder controle te krijgen, of de volgende alternatieven dienen zich alweer aan. Het kost veel tijd en budget om op de hoogte te blijven, eventueel de bedrijfsstrategie hierop aan te passen, de juiste technologiekeuzes te maken, de implementatie succesvol af te ronden, medewerkers hiermee succesvol te laten werken en tegenvallers te voorkomen. Het leren van de ervaringen van ander gebruikers kan hierbij helpen en dure missers helpen voorkomen. 

Daarom zetten we ons in voor: 

  1. Het delen van kennis en inzichten over toepassen van nieuwe technologieën in de praktijk. Denk bijvoorbeeld aan het creëren van waarde met data, AI e.d. Deze kennis en inspiratiesessies zijn toegankelijk voor experts, CxO en RvB/RvC van onze leden. 

  2. Het delen van kennis over het meenemen van andere medewerkers van de organisatie in het werken met digitale technologie, en het aanpassen van processen. 

  3. Breder inzetten van beschikbare expertise en ervaring, door vaker peer-reviews te organiseren voor het verbeteren van de digitale plannen van collega’s die ook lid zijn van CIO Platform Nederland. 

  4. Door - desgewenst - experts vanuit onze achterban beschikbaar te stellen voor het geven van feedback op beleidsinitiatieven van de Rijksoverheid en door expertise beschikbaar te stellen voor technische briefings en onderzoeken van het parlement en andere initiatieven op nationaal niveau, waarin onze leden een maatschappelijk belang aanwezig achten.

We leven in een periode waarin toepassing van IT en data een gigantische versnelling doormaakt. Hoe dat op een goede en gestructureerde manier - binnen alle hectiek - toe te passen, welke keuzes te maken en randvoorwaarden te stellen en hoe er ook daadwerkelijk waarde mee te creëren, is een grote uitdaging voor de leiders van alle organisaties. Het helpt enorm als we daarover ervaringen kunnen uitwisselen en van elkaar kunnen leren!

  1. 11 februari 2019

    Is uw organisatie 'fit for the future'?

    Conclusies van een recente conferentie suggereren dat er meer werk nodig is in de adoptie van DevOps bij organisatie

    2019-0117 all learnings - Fit for the future.jpg
  2. 6 februari 2019

    Cultuur volgt structuur

    Op 17 januari 2019. Transavia een zeer interactief evenement “Fit for the Future,” mogelijk gemaakt door CIO Platform Nederland en de DevOps Agile Skills Association (DASA). Na verschillende waardevolle lessen van Transavia en ABN AMRO Bank over hun Agile en DevOps journeys, had ik het voorrecht om een van de break-out sessies over Organizational Design te faciliteren. Het doel van de workshop was om praktische do's en don'ts te delen over hoe je echte organisatorische verandering in de richting van zelforganiserende teams kunt sturen, om zo om te gaan met de turbulente markten waarin deze organisaties zich bevinden.

    Culture-Follows-Structure.jpg
  3. 5 februari 2019

    10 Lessen van CIO's in het creëren van een duurzame culturele verandering in een devops-transformati

    De meeste organisaties die sterk afhankelijk zijn van IT zijn vandaag de dag begonnen met het experimenteren met DevOps. De weg van Waterval naar DevOps leidt meestal via de adoptie van Agile en Scrum, maar is niet lineair of hetzelfde voor elke organisatie.

    cio-event-10-lessons-learned.jpg
  4. 21 januari 2019

    "Fit for the Future"

    Rik Farenhorst, CIO bij Transavia én voorzitter van DASA DevOps Enterprise Leadership Forum trad op als gastheer op 17 januari. Als onderdeel van het programma gaf hij een heldere toelichting op hoe ver Transavia is met hun programma “Fit for the Future”!

    2019-0117 learnings Transavia - Fit for the future.jpg

Digital Strategy events

  1. Online CEG Sustainability | CSRD stand van zaken

    De CEG Sustainability behandelt vragen en vraagstukken rondom de gezamenlijke ontwikkeling van duurzaamheid en digitalisering. Hoe maken we de IT duurzamer en verduurzamen we met IT? En hoe dragen we bij aan directives zoals de CSRD. De CEG is de plek voor het delen van ervaringen en oplossingen op dit gebied aan de hand van praktijkvoorbeelden.

    07 mei
  2. CxO Signature event: 'AI, what else?! How to become a smart organization.' | a.s.r. | Utrecht Utrecht

    De CIO Commissie (CC) Digital Strategy & Innovation richt zich op het volgende evenement op hun roadmap, CxO Signature event: ‘AI, what else?! How to become a smart organization'. Hoor van de experts en van onze leden over over alle relevante AI-ontwikkelingen en Machine Learning.

    13 mei
  3. CxO Themasessie: Faciliteren van een missie kritische operatie met IT/OT | LVNL | Schiphol Schiphol

    Het doel van deze themasessie is (peer-to-peer) kennis te delen over het integreren van corporate, IT en digital strategies, zowel bezien vanuit de theorie/consultancy als vanuit de praktijk bij onze leden en daarover in gesprek te gaan.

    15 mei

Meer events

Close