Digital Strategy, Innovation & Transformation - pagina 11

Digital Strategy, Innovation & Transformation

Onze leden bepalen op welke thema’s wij acteren. Wij werken aan de continue digitalisering van onze organisaties. De digitale strategie - als onderdeel van de algehele strategie - en de implementatie daarvan in de organisatie, staan in dit thema centraal.

Kenmerkend voor de digitale revolutie waarin we ons bevinden, is dat de ontwikkelingen bijzonder snel gaan. Er is nauwelijks tijd om een nieuwe technologie op te merken, te evalueren, in te voeren en onder controle te krijgen, of de volgende alternatieven dienen zich alweer aan. Het kost veel tijd en budget om op de hoogte te blijven, eventueel de bedrijfsstrategie hierop aan te passen, de juiste technologiekeuzes te maken, de implementatie succesvol af te ronden, medewerkers hiermee succesvol te laten werken en tegenvallers te voorkomen. Het leren van de ervaringen van ander gebruikers kan hierbij helpen en dure missers helpen voorkomen. 

Daarom zetten we ons in voor: 

  1. Het delen van kennis en inzichten over toepassen van nieuwe technologieën in de praktijk. Denk bijvoorbeeld aan het creëren van waarde met data, AI e.d. Deze kennis en inspiratiesessies zijn toegankelijk voor experts, CxO en RvB/RvC van onze leden. 

  2. Het delen van kennis over het meenemen van andere medewerkers van de organisatie in het werken met digitale technologie, en het aanpassen van processen. 

  3. Breder inzetten van beschikbare expertise en ervaring, door vaker peer-reviews te organiseren voor het verbeteren van de digitale plannen van collega’s die ook lid zijn van CIO Platform Nederland. 

  4. Door - desgewenst - experts vanuit onze achterban beschikbaar te stellen voor het geven van feedback op beleidsinitiatieven van de Rijksoverheid en door expertise beschikbaar te stellen voor technische briefings en onderzoeken van het parlement en andere initiatieven op nationaal niveau, waarin onze leden een maatschappelijk belang aanwezig achten.

We leven in een periode waarin toepassing van IT en data een gigantische versnelling doormaakt. Hoe dat op een goede en gestructureerde manier - binnen alle hectiek - toe te passen, welke keuzes te maken en randvoorwaarden te stellen en hoe er ook daadwerkelijk waarde mee te creëren, is een grote uitdaging voor de leiders van alle organisaties. Het helpt enorm als we daarover ervaringen kunnen uitwisselen en van elkaar kunnen leren!

  1. 24 juni 2019

    Relevant blijven in een veranderende werkomgeving, Randstad

    René Steenvoorden is er als CIO en CDO van Randstad vanuit technologisch perspectief verantwoordelijk voor dat Randstad relevant blijft. Relevant bij het samenbrengen van organisaties die op zoek zijn naar geschikte kandidaten en kandidaten die hulp zoeken bij hun carrièrestappen. Een cruciale sleutel tot succes zijn data.

    2019-06-25 Randstad Jaardag 2019.inspiration by innovation.jpg
  2. 24 juni 2019

    Resultaten en Lessons learned van 2 Chatbot implementaties bij Shell

    Als onderdeel van het Digital Employee Experience-programma implementeerde Shell twee chatbots. Erik Bakhuijs en Muriël Serrurier Schepper deelden hun ervaringen en inzichten rondom deze implementaties en de ontwikkelingen na de in productie name.

    2019-06-25 Shell Jaardag 2019.jpg
  3. 24 juni 2019

    Schiphol, connecting the Netherlands

    Innovatie zit al ruim 100 jaar in het DNA van Schiphol waar continue gewerkt wordt aan verbetering en vernieuwing. Namens Royal Schiphol Group namen Sjoerd Blüm en Feddo Biekart ons mee in de IT strategie en innovatie van Royal Schiphol Group.

    2019-06-25 Schiphol cartoon.jpg
  4. 24 juni 2019

    Port of Rotterdam – Met de Digital Twin de slimste haven

    De Digital Twin van de haven is o.a. ontwikkeld om de digitale strategie voor de eigen organisatie tastbaar en visueel te maken. De doelstelling daarbij is de eerste haven te zijn die autonomoom varende schepen kan ontvangen, maar bovenal om de haven leidend te houden in efficieny en mogelijkheden voor de klanten van de haven.

    2019-06-25 Port of Rotterdam Jaardag 2019.jpg

Digital Strategy events

  1. Online CEG Sustainability | CSRD stand van zaken

    De CEG Sustainability behandelt vragen en vraagstukken rondom de gezamenlijke ontwikkeling van duurzaamheid en digitalisering. Hoe maken we de IT duurzamer en verduurzamen we met IT? En hoe dragen we bij aan directives zoals de CSRD. De CEG is de plek voor het delen van ervaringen en oplossingen op dit gebied aan de hand van praktijkvoorbeelden.

    07 mei
  2. CxO Signature event: 'AI, what else?! How to become a smart organization.' | a.s.r. | Utrecht Utrecht

    De CIO Commissie (CC) Digital Strategy & Innovation richt zich op het volgende evenement op hun roadmap, CxO Signature event: ‘AI, what else?! How to become a smart organization'. Hoor van de experts en van onze leden over over alle relevante AI-ontwikkelingen en Machine Learning.

    13 mei
  3. CxO Themasessie: Faciliteren van een missie kritische operatie met IT/OT | LVNL | Schiphol Schiphol

    Het doel van deze themasessie is (peer-to-peer) kennis te delen over het integreren van corporate, IT en digital strategies, zowel bezien vanuit de theorie/consultancy als vanuit de praktijk bij onze leden en daarover in gesprek te gaan.

    15 mei

Meer events

Close